пʼятниця, 20 січня 2017 р.

Шляхи формування професійної компетентності сучасного вчителя



Заяць Оксана Ярославівна
вчитель англійської мови 
комунального закладу Стегниківська ЗОШ І-ІІ ст.. Байковецької сільської ради Тернопільського району  Тернопільської обл.








Мета : розглянути та визначити шляхи формування професійної компетентності сучасного вчителя.
Видатний американський вчений, педагог , філософ , професор Джон Дьюї сказав: “Якщо ми будемо вчити сьогодні так , як ми вчили вчора, ми вкрадемо у наших дітей завтра». Е.Роджерс також зазначив , що «якщо в сучасному суспільстві ми не матимемо людей , які конструктивно реагують на найменші зміни в загальному розвитку, ми зможемо загинути , і це буде та ціна, яку ми всі заплатимо за відсутність творчості».
 Щоб  іти в ногу з часом,  вчитель повинен поповнювати свої знання,  свій досвід у практиці, використовуючи інформаційно–комунікаційні технології, адже вони сприяють розвитку пізнавального інтересу учнів, оскільки дозволяють доповнити існуючі підручники новим, живим, цікавим для учнів матеріалом.
                На мою думку, одним із шляхів формування професійної компетентності сучасного вчителя є використання ІКТ та Інтернет – ресурсів на уроці англійської мови, що  дозволяє мені більш повно реалізувати цілий комплекс методичних, дидактичних, педагогічних і психологічних принципів. Це, безумовно, підвищує ефективність вирішення комунікативних завдань та розвиває різні види мовної діяльності учнів, підвищує мотивацію навчання англійської учнів на уроці..
На своїх уроках англійської мови за допомогою ресурсів мережі Інтернет  вирішую  низку дидактичних завдань:
- формую навички та вміння читання, використовуючи матеріали глобальної мережі та адаптуючи їх до конкретного матеріалу уроку;
- вдосконалюю вміння писемного мовлення школярів ;
- поповнюю свій словниковий запас і учнів;
 - використовую як ілюстративне засіб і засіб оцінки знань, при навчанні аудіювання, а також у проектній діяльності .
У позаурочній діяльності з навчання англійської мови використовую  ІКТ для підготовки учнів до виконання домашнього завдання  (використання блогу), при роботі з обдарованими учнями, при виконанні навчально–дослідницьких робіт, підготовці мовних конкурсів та проведенні позакласних заходів з англійської мови.
 Для мене важливим за значимістю є робота з блогом. Вона завжди цікава учням, коли можна опрацювати  матеріал з різних видів мовленнєвої  діяльності,  носіїв мови або здійснити віртуальну подорож в країну, а можна просто перевірити свої знання; дає можливість регулювати пред’явлення навчальних завдань за ступенем складності.
Інтерактивна дошка на уроці - це незамінний інструмент для організації самостійних і колективних форм роботи. Готуючись до своїх уроків, створюю інтерактивні вправи. Вони містять завдання у вигляді питань, ігор, кросвордів, пазлі за допомогою відповідного сервісу, у даному випадку  http://learningapps.org/    . Даний ресурс  дає можливість  створення власних інтерактивних завдань  з колекції шаблонів, пропонованих  сайтом.  Дані вправи використовую як засіб наочності і результат проектної діяльності. Ще одна можливість зробити урок пізнавальним – це використання, наприклад, в пред’явленні матеріалу віртуальні екскурсії.  Доведено, що дитина не тільки сприймає інформацію, але і швидше запам’ятовує, коли бачить її на екрані.
Одним із шляхів удосконалення  навчального процесу і вчителя – це використання електронних тестів. Завдяки пройденому  курсу «Тестові технології за допомогою Google форма», створюю тести,  які можна адаптувати до конкретних навчальних завдань  уроку. Електронні тести можна використовувати як при введенні, так і закріпленні матеріалу
У своїй роботі часто звертаюся до фахової  літератури : науково-методичні журнали “Англійська мова та література”, “Іноземні мови”. У пошуку творчих ідей, здобутків, цікавих інноваційних технологій я опираюся на досвід вчителів-методистів:,  О. Пометун та Л. Пироженко, що займаються розробками інтерактивних технологій на уроках іноземної мови. Вагомим  внеском у розвиток  своєї професійної компетентності вважаю участь у районній  науково-практичній он-лайн конференції Тернопільського районного методичного кабінету на тему « Підвищення ІКТ компетентності сучасного вчителя»( завдяки Н. М. Німко, методисту Тернопільського  РМК), де пройшла курси на тему: «Тестові технології за допомогою Google форм»  , «Вивчаємо LearningApps. Створення інтерактивних вправ». Також доцільним вважаю використання вебінарів від  видавництва «Лінгвіст»: «Як зробити перший урок після канікул цікавим?» та  в рамках онлайн-проекту Видавництва "Ранок" «Інтерактивна школа творчого вчителя». Їхня методика допомагає мені поповнити власну скарбницю знань сучасними та ефективними знахідками та методами.
Отже, хочу наголосити, що важливим компонентом професійної компетентності вчителя  є її методична  компетентність. Доведено, що основні напрямки формування і вдосконалення методичної компетентності вчителя - це активно брати участь в діяльності навчальної, методичної, наукової та професійної діяльності.

 

2 коментарі:

  1. Дякую Вам, що поділилися своїм досвідом роботи. Прочитавши Вашу статтю, я відмітила для себе, що Ви багато часу приділяєте методичній роботі та самоосвіті. Ви берете участь у різноманітних вебінарах. Я також дуже полюбляю такі форми роботи та вважаю, що це вказує на сучасність вчителя. Ви відмітили видавництва "Лінгвіст" та "Ранок". Із свого досвіду хотіла б Вам ще порадити вебінари від Oxford University Press та edWeb.net. Теми там бувають надзвичайно цікаві та можна отримати сертифікат за участь.

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую! Обов'язково скористаюся Вашою порадою! Дійсно дані форми роботи мені притаманні! Мені подобається відвідувати чи прослуховувати вебінари, онлайн конференції.

    ВідповістиВидалити